RSS

Усе про ОСББ

м.Гайсин

м.Гайсин

ОБ’ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ-ПЕРШИЙ КРОК ДО КОМФОРТУ  ТА ЯКІСНИХ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ У ВАШІЙ ОСЕЛІ

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі-ОСББ)  називають по різному: й громадською організацією, й органом самоорганізації населення, й альтернативою ЖЕКу  тощо. Насправді ОСББ- це єдиний механізм , за допомогою якого власники житлових та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть спільно володіти , користуватися і здійснювати управління будинком загалом.

Закон України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” визначає термін ОСББ так: “Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку – юридична особа, створена власниками  для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна”.

Хоча,  створення ОСББ розв’язує не всі проблеми, а лише деякі з них , проте закладає передумови для усунення багатьох інших.

Ось переваги , які дає власникові ОСББ:

– у разі створення ОСББ істотно підвищується зацікавленість, відповідальність і, як наслідок , ефективність управління спільною власністю, поліпшується житлово-комунальне обслуговування;

– створення в будинку юридичної особи сприяє вдосконаленню договірних відносин та розвиткові конкуренції на ринку житлово-комунальних послуг;

– завдяки фінансовому контролю та прозорості використання коштів ( а також з огляду на статус неприбуткової організації) з’являються гарантії надійної діяльності ОСББ, зростає кількість сумлінних платників;

– учасники ОСББ можуть наперед запланувати заходи для поліпшення стану свого будинку , тобто для модернізації та ремонту обладнання всієї будівлі, а також встановлення систем енергозбереження;

– ОСББ має можливість отримати у власність або довгострокове користування при будинковою територією. А, це в першу чергу захищає прилеглу земельну ділянку від зведення на ній додаткових споруд – так званого ущільнення забудови , яке сьогодні створює проблеми багатьом мешканцям.

Отже, створивши ОСББ мешканці багатоквартирного будинку мають можливість:
– створити власну управлінську структуру для вирішення проблем утримання будинку та прибудинкової території;
– отримати у власність земельну ділянку, на якій розташований будинок, а також прибудинкову територію;
– самостійно визначати кошторис утримання свого житла, розмір внесків на утримання будинку;
– обирати на конкурсній основі виконавців житлово-експлуатаційних послуг для покращення якості утримання будинку та скорочення загальних витрат;
– формувати штатний розклад, персональний склад працівників та їх заробітну плату;
– контролювати якість робіт у будинку;

– покращити фізичний стан будинку та умови проживання у ньому, самостійно визначати черговість проведення поточного ремонту;
– контролювати використання коштів за послуги з утримання будинку та прибудинкової території;
– отримувати кредит на проведення ремонтів, встановлення лічильників, облаштування прибудинкової території;
– після прийому будинку на свій баланс здавати в оренду допоміжні приміщення і скеровувати ці кошти на покращення технічного стану житла.
Для того, щоб  мешканці змогли вирішити , чи потрібне об’єднання співвласників у їхньому багатоквартирному будинку, спершу варто поставити їм кілька простих запитань. А саме:

– Чи влаштовує вас стан вашого під’їзду?

– Чи подобається вам, як утримується ваше подвір’я?

– Чи правильно використовують гроші , які ви платите ЖЕКу?

– Чи дбають самі мешканці про будинок?

Відповіді на ці запитання визначають ситуацію , в якій мешканці перебувають тепер. Для того щоб вони змогли визначити майбутню ситуацію, до якої приведе створення ОСББ, і порівняти її  з теперішньою, вони мають відповісти на такі запитання:

– Чи хочете ви, щоб ваш під’їзд був чистим?

– Чи хочете ви бачите зі свого вікна затишне і доглянуте подвір’я?

–  Хочете знати, на що йдуть ваші гроші?

– Хочете самі вирішувати, що треба зробити у вашому будинку і як?

– Хочете мати “cвій” розрахунковий рахунок і самостійно думати про те, на що витрачати кошти насамперед, а на що пізніше?

Безперечно, кожний із вас  скаже так, тоді не зволікайте шановні мешканці багатоквартирних будинків, а проявіть активність у створенні ОСББ. Адже, коли ви створите таке об’єднання і станете членами ОСББ, самостійно керуватимете своїм будинком, самі наймете управителя, прибиральниць, сантехніків, працівників для ремонтних робіт. Якщо якість їхньої праці вас не влаштовує, то запросите інших, компетентніших та сумлінніших. І, звичайно, як кожний добрий господар, перевірите, як виконано роботу.

Вам не доведеться нікого ні про що просити, ходити по інстанціям. Ви самі сплануєте ремонтні роботи у своєму багатоквартирному будинку, визначите їхню послідовність. А план робіт і кошторис затвердять загальні збори членів ОСББ. Гроші, що їх зберуть мешканці, будуть використані за призначенням. Будь-хто з-поміж членів ОСББ може переглянути бухгалтерські документи й  переконатися  в цільовому використанні коштів.

Майже в кожному будинку є нежитлові приміщення: підвали, підсобні приміщення, технічні поверхи, а також прилегла до будинку земельна ділянка та інше. Здаючи їх в оренду, ви матимете можливість одержувати додаткові доходи для утримання свого будинку.

Ви можете відчутно знизити  квартплату, коли витрачатимете менше води, тепла і електричної енергії завдяки встановленню приладів обліку і застосуванню енергоощадних технологій. Досвід показує, що квартплата в будинках, які належать до ОСББ, здебільшого нижча, ніж в інших.

Ви побачите також, що мешканці дбайливо ставляться до загального майна. У таких будинках не розбивають поштових скриньок, не бруднять стін, не ламають вхідних дверей. Тому що ремонтувати це все доведеться своїм коштом.

Як створити ОСББ? Давайте розглянемо процедуру реєстрації ОСББ покроково!

КРОК ПЕРШИЙ: попередня консультація

Перш за все, якщо власники  приватизованих квартир багатоквартирного будинку вирішили створити ОСББ , можуть звернутися за попередньою консультацією щодо можливості створення  такого об’єднання    до виконавчого комітету Гайсинської міської ради за адресою: м. Гайсин, вул.1 Травня,7;

каб. № 7 тел.2-25-74; каб.№5 тел.2-12-50,

Крім цього, інформацію зі створення та діяльності ОСББ можна отримати на сайті :

КРОК ДРУГИЙ: створення ініціативної групи, підготовка до установчих зборів ОСББ

Членами ОСББ можуть бути:
– фізичні особи, які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку;
– юридичні особи (фірми, приватні підприємства тощо), які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.

Не можуть бути членами ОСББ:
– мешканці будинку, які живуть у неприватизованих квартирах на пiдставi виданих їм ордерів;
– особи, котрі орендують приміщення.

З метою здійснення організаційно-підготовчої роботи по створенню ОСББ

з-поміж власників квартир можна обрати, так звану “ініціативну групу” хоча б з трьох осіб.
На ініціативну групу покладається вирішення таких завдань:

1) збір інформації про:
– власників квартир (реквізити свідоцтв про право власності на квартиру, розмір належної їм площі);
– власників нежитлових приміщень (реквізити свідоцтв про право власності на приміщення, розмір належної їм площі) та орендарів таких приміщень;
– кількість неприватизованих квартир;
– кількість мешканців будинку, що мають пільги, субсидії.

Якщо попри всі зусилля не вдається з’ясувати власників деяких квартир (з причин їх довгої відсутності, неможливості зв’язатися, тощо), то як виняток, можна скористатися даними, які знаходяться в ЖЕКу  або звернуться в КП “Гайсинське  МБТІ”.

2) підготовка проектів наступних документів для проведення установчих зборів:
– Статуту ОСББ (зразки Статуту та інших документів можна отримати у міськвиконкомі Гайсинської міської ради);

Копії проекту статуту можна роздати власникам житлових і нежитлових приміщень будинку для ознайомлення перед установчими зборами.
– протоколу установчих зборів;

– список реєстрації учасників установчих зборів, який включає таблицю обрахунку частки участі в об’єднанні;

Частка кожного члена ОСББ розраховується як відношення загальної площі квартири (нежитлового приміщення) до загальної площі всіх житлових і нежитлових приміщень будинку.
Розмір частки кожного власника визначає його участь в загальних витратах на утримання будинку і прилеглої території.
Увага! Площа місць загального користування до розрахунку не береться.

3) підготовка пропозицій щодо членів правління ОСББ, ревізора, кандидатури уповноваженого для проведення державної реєстрації;

4) організація і проведення установчих зборів ОСББ.

КРОК ТРЕТІЙ: проведення установчих зборів

1. Повідомлення про проведення установчих зборів.
Про проведення установчих зборів ініціативній групі необхідно письмово повідомити усіх власників житлових та нежитлових приміщень будинку хоча б за 14 днів до дати проведення (можна розклеїти оголошення про збори на під’їздах, рознести особисто по квартирах, розіслати поштовим відправленням).
В письмовому повідомленні, як правило, зазначають місце, дату, час проведення зборів та пропонований перелік питань порядку денного зборів.
Запрошують на установчі збори також працівника міської ради відповідального за роботу з ОСББ.

2. Реєстрація учасників установчих зборів.
З метою визначення кворуму у день проведення зборів ініціативна група проводить письмово реєстрацію присутніх учасників зборів.

Для цього кожен присутній власник житлового чи нежитлового приміщення ставить підпис у списку реєстрації учасників установчих зборів навпроти свого імені.

3. Визначення кворуму.
Кворум – це достатня для прийняття рішень кількість присутніх на зборах власників житлових чи нежитлових приміщень.
Кворум наявний за умови присутності на зборах більше 50 відсотків власників приватизованих квартир, нежитлових приміщень (50% +один голос).

Приклад: В будинку є 50 приватизованих квартир, уповноваженими власниками яких згідно свідоцтв про право власності на житло виступають 50 осіб, та 10 неприватизованих квартир, в яких прописано 40 осіб. Нежитлових приміщень нема. Для наявності кворуму на установчих зборах, тобто можливості створити ОСББ, необхідна присутність 26 уповноважених власників квартир (тобто 50 :2 + 1 власник).

Увага! Мешканці неприватизованих квартир чи орендарі приміщень не враховуються при визначенні кворуму та не можуть брати участь у голосуванні , але мають право бути присутніми на зборах.

4. Обрання голови установчих зборів.
За наявності кворуму керівник ініціативної групи відкриває засідання установчих зборів та пропонує обрати голову і секретаря зборів.
Для обрання голови та секретаря необхідна підтримка більшості присутніх власників або їх уповноважених осіб (50% +1). Кожен учасник зборів має один голос незалежно від належної йому площі.

Приклад: якщо кворум сформований за присутності 26 власників квартир, то для обрання голови і секретаря зборів достатньою буде підтримка 14 з присутніх осіб (тобто 26:2+1).

5. Процедура затвердження порядку денного зборів та голосування.
Після обрання голови та секретаря, обраний голова установчих зборів пропонує проголосувати за порядок денний установчих зборів.
Для затвердження порядку денного необхідно 2/3 голосів учасників установчих зборів.
Приклад: знову ж таки при присутності 26 уповноважених власників квартир для затвердження порядку денного необхідною є підтримка 17 осіб (тобто 26:3 х2).

Після затвердження порядку денного, голова установчих зборів переходить до розгляду питань порядку денного. Кожне питання голосується окремо та поіменно – тобто кожен, хто бере участь у голосуванні, ставить особистий підпис у протоколі зборів із зазначенням результату голосування за те чи інше питання порядку денного (“за” чи “проти”) (див. вище крок 2 та зразки документів).
Для прийняття рішення по кожному питанню необхідно підтримка 2/3 голосів учасників установчих зборів.
Приклад: знову ж таки при присутності 26 уповноважених власників квартир, рішення з кожного питання порядку денного буде вважатись прийнятим, якщо “за” проголосувала хоча б 17 осіб (тобто 26:3 х2).

6. Питання порядку денного, які необхідно розглянути на установчих зборах:

1.Про організаційні питання проведення зборів ( обрання голови та секретаря зборів, лічильної комісії).

2.Про створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку

( надалі – об’єднання) та затвердження його назви.

3.Про затвердження Статуту  об’єднання.

4.Про утворення та обрання керівних органів об’єднання ( правління об’єднання та його голови , ревізійної комісії та її голови ).

5.Про надання повноважень  представнику Установчих зборів на підписання Статуту об’єднання та  вчинення інших дій  пов’язаних з державною реєстрацією об’єднання.

6.Про визначення  розміру частки кожного співвласника  у витратах , зі створення об’єднання.

Для керівництва та організації поточної діяльності ОСББ обирається правління ОСББ, яке є виконавчим органом ОСББ і підзвітне загальним зборам ОСББ, а також голова правління.
Кількість членів правління в кожному випадку визначається індивідуально і складає, як правило, не менше 3-5 осіб.
Приклад: визначення кількості членів може відбуватись за принципом, який полягає у включенні в члени правління 1 представника від 10 квартир, від 5 квартир або від під`їзду.
Порядок обрання та відкликання голови, членів правління, їх кількісний склад та термін діяльності встановлюються Статутом ОСББ.

Для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління ОСББ обирається з числа його членів  ревізійна комісія  та затверджується голова ревізійної комісії.

КРОК ЧЕТВЕРТИЙ: державна реєстрація ОСББ.

Державна реєстрація ОСББ проводиться у два етапи:

1. Державна реєстрація ОСББ у виконавчому комітеті Гайсинської міської ради;

2. Державна реєстрація ОСББ у державного реєстратора.

1-ий етап – Державна реєстрація ОСББ у виконавчому комітеті Гайсинської міської  ради:

Термін реєстрації: протягом 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів з дня подання документів.

Для реєстрації ОСББ уповноважена установчими зборами особа подає безпо­середньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до виконавчого комітету Гайсинської міської ради наступні документи:

1. Реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію ОСББ. Зразок цієї картки можна отримати безпосередньо при подачі документів в міськвиконкомі міської ради;

2. Оригінал протоколу установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затвердження його Статуту;

3. Два примірники оригіналу і п’ять  копії Статуту ОСББ. Статут повинен бути підписаний головою установчих зборів, а його підпис пови­нен бути посвідчений нотаріусом. Для посвідчення підпису голова установчих зборів повинен особисто прийти до нотаріуса та пред’явити паспорт громадянина України;
4. Список членів ОСББ.

Після надходження до міськвиконкому вищезазначених документів  про об’єднання, на підставі рішення виконавчого комітету Гайсинської міської ради ОСББ реєструється і  видається свідо­цтво про державну реєстрацію.

2-ий етап – Державна реєстрація ОСББ в державного реєстратора.

м. Гайсин, вул.. Плеханова, 4 (будинок управління агропромислового розвитку)

тел.2-10-20.

З метою внесення відомостей про ОСББ в єдиний реєстр юридичних осіб піс­ля отримання свідоцтва про державну реєстрацію ОСББ уповноваженій особі необхідно подати державному реєстратору такі документи:

1) заповнену реєстраційну картку форми №1 або форми № 6 (в залежності від  терміну реєстрації у державного реєстратора) про внесення відомостей про юри­дичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб під­приємців у 3 примірниках.

2) оригінал та  ксерокопію Свідоцтва про державну реєстрацію ОСББ виданий виконавчим комітетом Гайсинської міської ради.

При подачі вищевказаних документів необхідно мати при собі:

1) паспорт керівника ОСББ або уповноваженої особи ;

2) оригінал протоколу установчих зборів.

Державний реєстратор проводить включення ОСББ до Єдиного державного реєстру і видає необхідні документи об’єднанню.

КРОК П’ЯТИЙ: отримання довідки ЄДРПОУ  в Гайсинському  управлінні статистики ( м. Гайсин, вул. Б.Хмельницького, 16) тел. 2-11-20.

Після отримання довідки про включення ОСББ  до Єдиного державного реєстру в  Гайсинське управління статистики подаються такі документи:

– реєстраційна картка №1 або №6 видана державним реєстратором в оригіналі;

– копія Свідоцтва про включення ОСББ до Єдиного державного реєстру;

– ксерокопія з 1 по 4 сторінки Статуту ОСББ;

– заява встановленої форми та облікова картка заповняється в управлінні статистики під час подачі документів .

Без довідки управління статистики ОСББ не зможе виготовити печатку, відкрити банківський рахунок тощо.

КРОК ШОСТИЙ: включення до реєстру неприбуткових організацій

Орган, що приймає рішення: Гайсинська міжрайонна податкова інспекція
( м. Гайсин, площа  Миру,5) тел.2-56-92.
Документи, які потрібно подати:

заява встановленого зразка (1-ОПП );

– копія Свідоцтва про включення ОСББ до Єдиного державного реєстру;

– копія довідки з  управління статистики;

– копія Свідоцтва про державну реєстрацію виданого виконавчим комітетом

Гайсинської міської  ради;

– витяг з протоколу установчих зборів про обрання керівних органів;

– ідентифікаційні номери голови правління, заступника та бухгалтера (членів

обєднання);

– реєстраційна заява про включення до реєстру неприбуткових організацій за

формою №1-РН

– копія Статуту об’єднання;

– ксерокопія паспорта керівника ОСББ.

КРОК СЬОМИЙ: реєстрація в управлінні  Пенсійного фонду України в Гайсинському районі ( м. Гайсин, вул. Енгельса, 17) тел.2-50-63.

Оскільки всі юридичні особи в Україні є платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, Ви зобов’язані зареєструватись в органі Пенсійного фонду України за місцезнаходженням об’єднання.

Для реєстрації подаються такі документи:

– копія Свідоцтва про включення ОСББ до Єдиного державного реєстру;

– копія довідки про включення ОСББ до ЄДРПОУ, присвоєння

ідентифікаційного коду органом статистики;

– копія Статуту та протоколу установчих зборів ОСББ;

– копія реєстраційної картки (форма №1 або форма №6 ).

– ксерокопія паспорту та ідентифікаційного коду голови об’єднання;

Після того як Ваше об’єднання зареєстрували, орган Пенсійного фонду України повинен видати Вам Повідомлення, у якому зазначається реєстраційний номер платника збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, присвоєний Вашому об’єднанню. Копію цього Повідомлення Ви повинні подати до установи банку під час відкриття рахунку.

КРОК ВОСЬМИЙ: отримання дозволу на виготовлення печаток та штампі у Гайсинському РВ ГУМВС України у Вінницькій області ( м. Гайсин, вул.. Енгельса, 20 ) тел.2-24-47.

Для отримання дозволу подається до Гайсинського РВ ГУМВС  України у Вінницькій області такі документи:

– заява на ім’я начальника ;

–  копія свідоцтва про включення ОСББ до Єдиного державного реєстру;

– два примірника зразків(ескізів) печаток, штампів ( набраних на

комп’ютері);

– копія Статуту завірена нотаріусом;

– копія довідки з управління статистики;

– паспорт та ксерокопія паспорту керівника або уповноваженої особи;

– довідки з банку про відкриття рахунку;

– довідка з податкової інспекції про взяття на облік;

– документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу на виготовлення печаток та штампів;

Одержавши дозвіл, ви можете замовити печатку та штамп лише на тому підприємстві, яке має відповідну ліцензію на таку діяльність, зокрема в Гайсинській районній друкарні.

Отриманий екземпляр зразків (ескізів) печаток і штампів з печаткою дозвільної системи МВС залишається в ліцензованої організації, що безпосередньо виготовляє печатки.
Плата за виготовлення печаток і штампів визначається самостійно організацією, що виготовляє.

КРОК ДЕВЯТИЙ : відкриття рахунку в банку.

Розрахунковий рахунок ОСББ можна відкрити у будь-якому комерційному банку за розсудом правління.
При виборі банку варто врахувати вартість послуг банку за відкриття і обслуговування рахунку, вартість послуг за внесення готівки на рахунок тощо.
Відкривати рахунок повинен особисто голова правління та при наявності головний бухгалтер.
Для відкриття рахунку необхідно подати наступні документи:

– заяву щодо відкриття рахунку за встановленою формою ( бланк заяви можна отримати безпосередньо в банку);

– копія Свідоцтва про державну реєстрацію виданого виконавчим комітетом Гайсинської міської ради;
– нотаріально завірена копія Статуту ОСББ;

– копія протоколу установчих зборів;

– картка (2 екземпляри) із зразками підписів керівника ОСББ (голови правління), бухгалтера (при наявності). Зразки підписів повинні бути нотаріально завірені;

– копія довідки з Пенсійного фонду;

– довідка з податкової  згідно встановленої форми;

– ксерокопія паспорта та ідентифікаційного коду керівника ОСББ.

При відсутності посади головного бухгалтера в ОСББ на картці замість підпису головного бухгалтера ставиться помітка наступного змісту “посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом”.

Увага! Після відкриття банківського рахунку керівник ОСББ зобов’язаний протягом 3-х робочих днів повідомити про це податкову інспекцію (у банку Вам допоможуть оформити повідомлення).

Внесення грошових коштів (у готівковій і безготівковій формах) на рахунок можливе відразу, а от видаткові операції – тільки після одержання банком корінця повідомлення про відкриття рахунку, завіреного печаткою ДПІ.

КРОК ДЕСЯТИЙ: Завершальний етап

Після комплексної реєстрації об’єднання в заявника зберігаються такі документи:

– Оригінал свідоцтва про державну реєстрацію об’єднання виданого виконавчим комітетом Гайсинської міської ради;

– Оригінал Свідоцтва про включення ОСББ до Єдиного державного реєстру;

– оригінал та копія Статуту об’єднання ;

– оригінал протоколу установчих зборів об’єднання;

– оригінал довідки про включення до ЄДРПОУ з двома завіреними копіями;

– довідка про взяття на облік платника податків  із зазначенням ознаки неприбуткової організації  з двома копіями;

– повідомлення про реєстрацію у Пенсійному фонді;

– дозвіл на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів та завірені зразки печаток;

– довідка з банку про відкриття поточного рахунку.

Всі ці документи зберігаються у голови ОСББ.

Шановні  співвласники багатоквартирних будинків, в разі виникнення у вас незрозумілих питань щодо державної реєстрації ОСББ просимо звертатися до виконавчого комітету Гайсинської міської ради за консультацією, ми раді вам допомогти!!!

Матеріал підготовив за допомогою інтернет ресурсів Андрій ФІЛІМОНОВ

Додаткові матеріали по ОСББ

1. Закон України про ОСББ

2. Постанова КМУ

3. Протокол установчих зборів ОСББ

4. Реєстраційна картка

5. Свідоцтво про реєстрацію

6. Список членів ОСББ

7. Статут ОСББ

Print Friendly

Ви можете залишити ваш коментарій нажче.

Залишіть будьласка коментарій

Введіть цифри з малюнку: